II Przechadzka Świętokrzyska w promieniach słońca

16-05-2022 7:35

Na zapowiedzianą na 15 maja 2022 r. II Przechadzkę Świętokrzyską zgłosiła się liczna grupa śmiałków gotowych na spotkanie z pająkami i przemierzenie 15 kilometrów.

Pogoda dopisała, co już wróżyło połowę sukcesu! Na przystanku przy ul. Granata w Końskich spotkaliśmy się w promieniach słońca z promiennymi uśmiechami, gotowi na wspólną wędrówkę. Dopisało blisko 30 osób, stałych bywalców, okazjonalnych piechurów oraz nieśmiałych adeptów wędrowania. Wyjechaliśmy zgodnie z planem o godz. 8:00. W Łagowie rozpoczęliśmy wycieczkę od zwiedzenia Jaskini Zbójeckiej i Wąwozu Dule. Nie straszna nam była legenda o Zbóju Madeju ani liczne pająki we wnętrzu jaskini. Następnie zielonym szlakiem turystycznym powędrowaliśmy na Kobylą Górę. Mały postój przy kapliczce upamiętniającej pielgrzymkę Jana Pawła II do Polski w 1991 r. stał się okazją do przybliżenia związków biskupa, a później kardynała Wojtyły z regionem świętokrzyskim, wspomnieliśmy też jego przyjaciół ze Starachowic. Spacer duktami zielonego szlaku minął nam szybko, z Kobylej Góry schodziliśmy już czerwonym szlakiem pieszym do Trzcianki i kontynuując wędrówkę tym szlakiem zdobyliśmy szczyt Łysej Góry. Po drodze podziwialiśmy okazy Mamucich Jodeł i tablice ścieżki dydaktycznej Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Po odpoczynku, podczas którego niektórzy wdrapali się jeszcze na punkt widokowy na klasztornej wieży, zeszliśmy do Nowej Słupi, gdzie już czekali na nas pracownicy Muzeum Starożytnego Hutnictwa Świętokrzyskiego. Zwiedziliśmy nowoczesne wnętrza oraz wystawę prezentującą w sposób czytelny i barwny działalność dymarskich pieców hutniczych. Polecamy serdecznie wizytę w muzeum każdemu! Wycieczkę poprowadziła Magdalena Weber.

Niedzielna przechadzka była też okazją do zaprezentowania nowej inicjatywy Klubu Turystyki Aktywnej PTTK PASAT w Końskich. Zarząd Klubu podjął decyzję o ustanowieniu klubowej odznaki turystycznej. Opracował wzór i regulamin oraz zaprojektował książeczkę, niezbędną do zbierania potwierdzeń udziału w wydarzeniach klubowych. Odznaka jest trzystopniowa, a zdobycie każdego stopnia wiąże się z nadaniem tytułu uczestnikowi imprez: stopień brązowy i tytuł Adepta Turystyki, stopień srebrny - tytuł Sympatyka Turystyki, stopień złoty - tytuł Miłośnika Turystyki. W czasie niedzielnej przechadzki nowa inicjatywa znalazła pierwszych odbiorców. Jest nam z tego powodu bardzo miło.

Regulamin odznaki - pobierz

Galeria zdjęć (fot. K. Janiszewska, M. Weber)