XVI Zimowy Półmaraton Pieszy na 25km - regulamin

20-01-2015 14:57

Zapraszamy na kolejny marsz z koneckim Oddziałem PTTK. Tym razem wybierzemy się na trasę o długości 25 km znanymi oraz nieznanymi drogami i ścieżkami konecczyzny. Zachęcamy do zapoznania się z regulaminem imprezy. Na Wasze zgłoszenia czekamy do 5 lutego br.

 


TREŚĆ REGULAMINU:

 

1. Cel imprezy:

  • popularyzacja turystyki pieszej jako najprostszej formy aktywnego wypoczynku
  • poznanie walorów krajoznawczych Ziemi Koneckiej
  • sprawdzenie się w długodystansowej wędrówce w warunkach zimowych
  • uczczenie 80-lecia Oddziału PTK-PTTK w Końskich.


2. Organizatorzy:

  • Oddział PTTK w Końskich
  • Klub Turystyki Aktywnej PTTK „PASAT” w Końskich
  • Przy współpracy z Klubem Osiedlowym „Kaesemek”  w Końskich.


3. Przebieg imprezy:


Start:  Zbiórka w sobotę 7 lutego 2015 r., godz. 9.00 przy Biurze PTTK w Końskich, ul. Partyzantów 1. Po weryfikacji, podczas której każdy otrzyma mapkę z przebiegiem trasy i jej opisem, uczestnicy zostaną przewiezieni na miejsce startu do Sielpi. Start ok. godz. 10.00 z ul. Spacerowej. Dla dojeżdżających od strony Kielc możliwość weryfikacji w Sielpi z miejsca startu od godz. 9.30.
Trasa:  Sielpia – Miedzierza – Piekło – Niebo – Końskie, ok. 25 km, pokonywana jest indywidualnie przez uczestników, przebiega szlakami turystycznymi oraz trasą oznakowaną przez organizatorów.
Meta: Końskie, Klub Osiedlowy „Kaesemek”, ul. Wojska Polskiego 3, czynna od godz.14:30. Zakończenie imprezy planowane jest ok. godz. 16:00.

4. Uczestnictwo:

XVI Zimowy Półmaraton Pieszy jest ogólnodostępną imprezą turystyczno-rekreacyjną. Pokonanie trasy w warunkach zimowych wymaga od uczestników dobrej zaprawy w turystyce pieszej. Uczestnikiem imprezy może być każda osoba, która ukończyła 18 lat i posiada dobry stan zdrowia. W drodze wyjątku do udziału w imprezie mogą być dopuszczone osoby niepełnoletnie, pod warunkiem sprawowania nad nimi opieki podczas trwania całej imprezy przez prawnych opiekunów. Udział nieletniego poprzedzony być musi złożeniem przez jego rodzica pisemnego oświadczenia w Biurze PTTK. Wszyscy uczestnicy ubezpieczają się indywidualnie i biorą udział w imprezie na własną odpowiedzialność.

5. Zgłoszenia:

Zgłoszenia wraz z wpłatą wpisowego w wysokości 22 zł (członkowie PTTK po okazaniu legitymacji z opłaconą aktualną składką – 20 zł) przyjmowane będą w Biurze PTTK do 05.02.2015 r. pod adresem:


Oddział PTTK, 26-200 Końskie, ul. Partyzantów 1,
tel./fax 41 372 31 70, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
      

zgłoszenia elektroniczne na www.pttkkonskie.pl
Numer konta: 28 1240 5006 1111 0000 5555 8686


Zorganizowane grupy szkolne zgłaszają się na podstawie listy podpisanej przez opiekuna.
Organizatorzy przyjmują zgłoszenia w terminie późniejszym, również na starcie imprezy, lecz wówczas nie gwarantują otrzymania wszystkich świadczeń. Wpisowe nie podlega zwrotowi.

6. Świadczenia organizatorów:

  • certyfikat uczestnictwa
  • dyplom dla szkół i instytucji
  • ognisko z pieczoną kiełbasą na trasie
  • pamiątkowy znaczek
  • pieczątka rajdowa
  • gorący posiłek oraz kawa i herbata na mecie
  • punkty do OTP oraz odznaki krajoznawczej „Turysta Ziemi Koneckiej”
  • udział w losowaniu upominków
  • przejazd autokarem na trasie Końskie – Sielpia.


7. Obowiązki uczestników:

Posiadanie odpowiedniego ubioru, ekwipunku i prowiantu, przestrzeganie Karty Turysty, przepisów p. poż., ochrony przyrody i ruchu drogowego. Stosowanie się do postanowień organizatorów.

8. Postanowienia końcowe:

Nie prowadzi się klasyfikacji za zajęte miejsce, a uzyskany na mecie czas ma znaczenie honorowe. W razie wyjątkowo uciążliwych warunków atmosferycznych start  może być opóźniony, a trasa częściowo zmieniona. W razie rezygnacji z kontynuowania wędrówki uczestnicy we własnym zakresie zapewniają sobie powrót. Interpretacja niniejszego regulaminu należy wyłącznie do organizatorów.